همه چیز درباره ویزای تحصیلی سوئد

 امروزه مهاجرت به منطقه اسکاندیناوی به صورت عام و تحصیل به صورت خاص مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است. مهاجرت به کشور سوئد همواره ارزش های زیادی را برای افراد متقاضی به ارمغان می آورد. رفاه اجتماعی بالا، ثبات اقتصاد و برخورداری از سیستم های باکیفیت آموزش و پرورش از سایر پهن های مثبتی می باشد که در خصوص مهاجرت به این کشور می بایست مدنظر قرارداد. جمعیت این کشور به میزان بیش از یازده میلیون نفر می باشد. بزرگترین شهر کشور سوئد، استکهلم می باشد که پایتخت کشور سوئد نیز می باشد. شرایط مهاجرت به سوئد برای شهروندان کشورهای مختلف نیز متغیر می باشد. متقاضیان می بایست در خصوص مهاجرت به این کشور در ابتدا شرایط حاکم بر ویزا را نیز مورد بررسی قرار دهند.

شرایط مهاجرت به کشور سوئد برای شهروندان کشور های انگلیسی زبان و کشورهای اتحادیه اروپای به نسبت سهل تر می باشد و هیچ گونه محدودیتی در خصوص اخذ اقامت و تابعیت نیز وجود ندارد. مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی کشور سوئد، از سایر مواردی می باشد که هر ساله مورد استقبال افراد متقاضی نیز قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه های این کشور به منظور دوره های تحصیلی عالی و یا تحصیل در دوره های زبان انگلیسی این کشور از سایر برنامه های مهاجرتی محسوب می گردد. میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور به میزان ۸٫۰۰۰ الی ۱۵٫۰۰۰ $ دلار در سال می باشد. مهاجرت از طریق کار به کشور سوئد نیز طرقی می باشد که مورد توجه قرار گرفته است که نیاز به پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در کشور سوئد می باشد.

 

 

اخذ ویزای تحصیلی کشور سوئد به منظور تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی فرصتی ایده آل محسوب می گردد که افراد متقاضی می بایست از این رویه اطلاع کامل داشته باشند. افرادی که تمایل به تحصیل در سوئد و اخذ ویزای تحصیلی سوئد را دارند می بایست در گزینه اول در خصوص ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز اقدام نمایند. سوئد از سایر کشورهایی می باشد که در خصوص صدور ویزای تحصیلی، سخت گیرانه عمل نمی کند و همین مورد به خودی خود باعث استقبال دوجندان از ویزای تحصیلی کشور سوئد در میان افراد شده است. برخورداری از مجوز کاری به منظور پوشش هزینه های زندگی و تا بخشی هزینه های تحصیل از سایر مواردی می باشد که توانسته به ویزای تحصیلی کشور سوئد جذابیت ببخشد. میزان ساعات کار دانشجویی در کشور سوئد به مقدار ۲۰ ساعت در هفته نیز می باشد. رویه سریع الحاق اعضای خانواده به همراه نفر اصلی در کشور سوئد توانسته جذابیت ویزای تحصیلی را در میان افراد متقاضی دوچندان کند. به طور کلی مجوز اقامت به ویزایی گفته می شود که دانشجویان بیش از ۳ ماه اقامت و تحصیل به آن نیاز دارند که به دو نوع تقسیم می شود:

 

ویزای اقامت کوتاه مدت نوع C ویزای اقامت بلند مدت نوع D

ویزای اقامت نوع C بیش تر برای دوره های کوتاه مدت به میزان کمتر از ۳ ماه می باشد که در حال حاضر امکان صدور برای شهروندان ایرانی نیز وجود ندارد. بیشتر دانشجویان نسبت به اخذ ویزای بلند مدت نوع D اقدام می نمایند زیرا شانس صدور ویزای نیز بیشتر می باشد. یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در باب ویزا تحصیلی سوئد می بایست مدنظر قرارداد، پرداخت هزینه های تحصیل سال اول به صورت یکجا به حساب دانشگاه مقصد می باشد.

 

مزایای ویزای تحصیلی سوئد

از مزایای ویزای تحصیلی سوئد می توان به امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی و سفرهمزمان آنها به سوئد و درنهایت امکان تحصیل رایگان برای همسر متقاضی اشاره کرد (سوئد از این لحاظ کشوری منحصر به فرد به شمار می رود).

دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در سوئد هستند باید ویزای دانشجویی بگیرند. همچنین باید اجازه اقامت داشته باشید تا بتوانید در سوئد به تحصیل بپردازید که این مجوز اقامت را می توانید از سفارت سوئد در کشور خودتان بگیرید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی سوئد از یکی از دانشگاه های سوئد پذیرش داشته باشید. بیمه درمانی جامع داشته باشید. مدرک تمکن مالی برای تامین مخارجتان ارائه دهید. ( حداقل مبلغ ۹۴۰۰ دلار برای ۱۰ ماه به تعداد سال های تحصیل تان در سوئد ) همچنین شما باید سالانه مجوز اقامت خود را تمدید کنید. دوره زبان انگلیسی در سوئد

سوئد را می توان جزو معدود کشورهای اروپایی دانست که برای ایرانیان ویزای دوره زبان صادر می کند به همین دلیل دوره زبان انگلیسی در سوئد راهکاری مناسب برای افرادی است که قصد یادگیری زبان را در یک کشور اروپایی دارند. متقاضیان این دوره باید در سطح استفاده روزمره با زبان آشنا باشند تا بتوانند در آزمونی که دانشگاه های سوئد در ایران برگزار می کنند شرکت کرده و در صورت قبولی برای اخذ ویزای خود اقدام کنند.

 

بهترین دانشگاه های سوئد عبارتنداز:

دانشگاه استکهلم دانشگاه اوپسالا دانشگاه گوتنبرگ دانشگاه چارملز دانشگاه لوند

موضوع فراگیر هزینه های زندگی در کشور سوئد از دیگر مواردی می باشد که می بایست در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت مدنظر قرار داد. یکی از اصلی ترین مواردی که در باب هزینه های زندگی در سوئد می بایست به آن اشاره داشت، هزینه های مربوط به بخش مسکن می باشد که به میزان ۴۰% هزینه ها را به خود اختصاص داده است. زندگی در حومه کشور سوئد از هزینه های مقرون به صرفه تری برخوردار می باشد. هزینه های حمل و نقل در کشور سوئد بالا است و همین موضوع باعث استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی نیز شده است. یکی از نکاتی مثبتی که در خصوص هزینه زندگی در سوئد می بایست مدنظر داشت، هزینه های درمانی می باشد. درصد زیادی از این هزینه ها دولتی بوده و به صورت رایگان صورت می پذیرد. در مجموع می توان گفت هزینه زندگی در سوئد به میزان ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد. سوئد یکی از کشورهای گران دنیا به شمار می رود که اختلاف هزینه های آن با ایران به میزان ۱۰۶% بیشتر می باشد. در رتبه بندی گران ترین شهرهای سوئد به ترتیب استکهلم، گوتنبرگ، اوپسالا، مالمو و لوند قرار دارند.

 

درباره سوئد

سوئد کشوری سردسیر در شمال اروپا و در شبه جزیره‌ی اسکاندیناوی است که در قدیم قلمروی وایکینگ‌ها بود. جمعیت این کشور نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است کشور سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می‌شود. با این‌حال به خاطر سردسیر بودن نقاط شمالی‌ سوئد، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده‌اند.

مردم سوئد همراه با مردمان نروژ، ایسلند و دانمارک از شاخه ژرمنی اقوام هند و اروپایی بوده و تبارشان به وایکینگ‌ها می‌رسد. کیفیت زندگی شهروندان سوئدی بالا و نرخ بیکاری در آن کشور پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها استوار است. کشور سوئد به ۲۵ استان (به سوئدی: Län) تقسیم می‌شود.

زبان رسمی سوئد

زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد می‌باشد. در برخی نواحی شمالی کشور سوئد، به زبان فنلاندی نیز تکلم می‌گردد. تعداد ۴ زبان اقلیمی اعم از فنلاندی، تورندال، رومانی (زبان کولی‌ها) و ییدیش (زبان یهودیان) در کشور سوئد تکلم می‌گردد البته ۸۹ درصد از مردم سوئد به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند.

شهرهای پرجمعیت سوئد

شهرهای پرجمعیت سوئد عبارتند از استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو

حکومت کشور سوئد

حکومت کشور سوئد پادشاهی مشروطه است و دولت به شکل پارلمانی اداره می‌گردد. پادشاه در این کشور مقامی تشریفاتی است و کشور را نخست وزیر اداره می‌کند. پس از پایان جنگ سرد، سوئد در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۹۵ به کشورهای عضو ناتو پیوست اما بعدها همانند کاری که در قبال منطقه یورو کردند، با یک رفراندوم از ناتو خارج شدند.

سوئد همچنین عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نوردیک و مدل نوردیک می‌باشد. سوئد هشتمین سرانهٔ تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می‌باشد و از جایگاه خوبی در جنبه‌های مختلف ملی مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه انسانی دارد. در سوئد، از سال ۱۹۷۹ به بعد، تنبیه بدنی کودکان ممنوع شد.

اقتصاد کشور سوئد

در گذشته نه چندان دور، تا اواخر قرن هجدهم میلادی، سوئد یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود، اما پس از آن دوران رشد اقتصادی سوئد آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری به خود گرفت، درآمد خالص ملی کشور بالا رفت و شکوفایی رشد اقتصادی به وجود آمد. درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسبتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالایی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی ۱/۱۲۰۰ میلیارد دلار بود و رشدی ۵/۴ درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌داد. نرخ بیکاری این کشور ۶/۵درصد است. آماری از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد این آمار نباید چندان بالا باشد. تورم در این کشور ۴/۱درصد است. ۳۵ درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان (۸/۹درصد)، آمریکا (۳/۹ درصد)، انگلستان (۱/۷ درصد)، دانمارک (۹/۶ درصد)، فنلاند (۶ درصد)، فرانسه (۹/۴ درصد)، هلند (۷/۴ درصد) و بلژیک (۵/۴درصد) صادر می‌شود.

 

 

همه چیز درباره ویزای تحصیلی سوئد

 

ساحل پاپ کورنی در جزایر قناری اسپانیا

 در شهری به نام کورالجو واقع در جزایر قناری ساحل زیبایی وجود دارد که به علت شباهت شن هایش به پاپ کورن بسیار مشهور شده است.

ساحل معروف به پاپ کورنی پوشیده از شن هایی است که شباهت زیادی به ذرت های بوداده دارند، اما اگر از فاصله نزدیک تر به آن ها نگاه کنید متوجه می شوید که آن ها در واقع مرجان های سفید هستند که به علت اصطکاک در شکل های نامنظمی در آمده اند. این مرجان ها در اندازه های متفاوت هستند برخی از آن ها دقیقا مشابه ذرت های بوداده هستند، اما برخی از آن ها کمی درشت تر.

 

زمانی که این مرجان ها به ساحل می آیند با شن ها و خاکسترهای آتشفشانی ترکیب شده و این چشم انداز زیبا را می سازند. این پدیده جدیدی در کورالجو در جزایر قناری اسپانیا نیست و سال های طولانی است که وجود دارد و بومیان منطقه از وجود آن آگاه بودند اما مدتی است در اینستاگرام پست های زیادی از شن های زیبای ساحلی آن می بینیم که وانمود می کنند در حال خوردن شن ها به عنوان پاپ کورن هستند و به همین علت شهرت زیادی در دنیا پیدا کرده است.

درست است که این سنگ ها به راحتی شن های معمولی ساحلی نیستند اما کمتر کسی می تواند زیبایی ظاهر منحصر به فرد آن را نادیده بگیرد و به همین دلیل توریست های زیادی برای تماشای شن های زیبایش به آن جا می روند.

 

 

 

درست است که این سنگ ها به راحتی شن های معمولی ساحلی نیستند، اما کمتر کسی می تواند زیبایی ظاهر منحصر به فرد آن را نادیده بگیرد و به همین دلیل توریست های زیادی برای تماشای شن های زیبایش به آن جا می روند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساحل پاپ کرن قدمت زیادی دارد تا جایی که محلی ها می توانند به خاطر بیاورند، اما محبوبیت آن در سال های اخیر به خاطر چیزی به نام اینستاگرام افزایش یافته است، ممکن است شنیده باشید. به دلایل واضح، عکس هایی از ساحل سفید که به نظر می رسد در پاپ کرن پوشیده شده است، توجه زیادی را جلب می کند، و پست گذاشتن این مکان، روشی تضمین شده برای نمایش در اینستاگرام است. همه این صحبت ها در مورد ذرت بو داده من را گرسنه می کند، و از این گذشته، کلمات فقط این کار را انجام نمی دهند در عوض از این عکس های زیبا لذت ببرید.

 

 

ساحل پاپ کورنی در جزایر قناری اسپانیا

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد
<-blogads->